1396/7/2 | 11:12 | 250 | 0

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران:

تهیه سامانه جامع معابر شهری، زمینه ساز تحولی اساسی در امور مربوط به نگهداری شهر است

تهیه سامانه جامع معابر شهری، زمینه ساز تحولی اساسی در امور مربوط به نگهداری شهر استمدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت را پروژه ای مستمر و توقف ناپذیر توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس طهمز احمدپور که در نشست تخصصی "شناسایی حفره های زیرسطحی شبکه معابر اصلی شهر تهران" سخن می گفت، با اشاره به پیمایش بیش از 200 کیلومتر از معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی روی خطوط مترو با استفاده از فناوری رادار نفوذی زمین (دستگاه GPR متحرک) از تلاش در جهت بومی سازی این فناوری و مستندسازی تجربیات و درس آموخته های حاصل از اجرای مرحله نخست این پروژه خبر داد و گفت: پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت با خرید دستگاه GPR توسط مشاوران داخلی ادامه خواهد یافت چراکه هنوز بالغ بر 2000 کیلومتر از معابر پایتخت نیازمند انجام پایش های زیرسطحی است و اقدامات فوق باید به منظور پیشگیری از پدیده فرونشست زمین به طور مستمر و متواتر انجام شود.

وی با بیان آنکه معابر شهری از ارزشمندترین دارایی های شهر است که به دلیل ضعف قوانین مربوط به حقوق مالکانه و بهره بردارانه به عنوان پدیده هایی هزینه زا در نظر گرفته می شوند، یادآور شد شناخت دقیق وضع موجود و اجرای اقدامات پیشگیرانه، زمینه ساز کاهش هزینه های نگهداری از معابر است.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، با اشاره به استقرار سامانه مدیریت مکانیزه معابر شهر تهران (TRMS) طی سال های گذشته، برداشت وضعیت زیرسطحی معابر را اقدامی به مراتب ضروری تر و البته دشوارتر نسبت به برداشت وضعیت روسطحی معابر دانست و افزود: از سال 1391 که موضوع استفاده از سیستم های دستی GPR در دستور کار سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار گرفت، خدمات متعددی در رابطه با شناسایی و تدقیق محل فرونشست ها و کشف علت ریزش ها به نهادهای مختلف مدیریت شهری ارائه شده است.

وی نیاز به انجام برداشت های مستمر از وضعیت زیرسطحی معابر روی خطوط مترو را یکی از ضرورت های مهم انجام پیمایش با استفاده از دستگاه متحرک GPR دانست و با بیان آنکه این پروژه پس از انجام ارزیابی ها و طی مراحل قانونی با مشارکت شرکت سی تی آی ژاپن به نتیجه رسید، یادآور شد مرحله نخست پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت، گام کوچکی است که باید با تکیه بر توان شرکت های مشاور داخلی ادامه یابد.

مهندس احمدپور با ضروری خواندن بارگذاری اطلاعات مربوط به وضعیت زیرسطحی معابر شهر تهران در سامانه های اطلاعات مکانی، ابراز امیدواری کرد تهیه سامانه جامع معابر شهری در آینده ضمن پشتیبانی از پیمایش های زیر سطحی، زمینه ساز تحولی اساسی در امور مربوط به تعمیر و نگهداری معابر شهری شود.












rating
به اشتراک گذاری

برچسب ها: معاونت فنی عمرانی سازمان مشاور

اخبار مرتبط:
  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.

نام شما
پست الکترونیک
وب سایت
عنوان
نظر
تصویر امنیتی CAPTCHA
کد را وارد کنید
| print