03/29/2017 - چهارشنبه 9 فروردين 1396

ورود اعضا

افتتاح همزمان 3 پروژه عمرانی پایتخت(1395/10/15)

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تکمیل عملیات اجرایی و افتتاح پل‌های 3 تقاطع غیرهمسطح در روز شنبه 18 دی‌ماه 1395 خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس علیرضا جاوید با بیان آنکه پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران به همراه پل‌های تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 و پل‌های تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 2 آماده بهره‌برداری شده است، افزود: این 3 تقاطع غیرهمسطح صبح روز شنبه هجدهم دی‌ماه سال 1395 طی مراسمی با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران بهره‌برداری خواهند شد.

مهندس جاوید پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران را سازه‌ای با 115 متر طول و 8 متر عرض دانست و یادآور شد: به منظور احداث شیبراهه‌های ورودی و خروجی و اتصال این پل جهتی به بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران، حدود 650 متر عملیات راهسازی انجام شده است. به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بهره‌برداری از پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران، علاوه بر روان‌سازی بار ترافیک در مسیر شرق به غرب بزرگراه نیایش، شاهد دسترسی از بزرگراه نیایش به بزرگراه یادگار امام(ره) به سمت جنوب از طریق بزرگراه شهید چمران خواهیم بود.

وی در ادامه پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 را  شامل حدود 5 کیلومتر عمليات راهسازی و بیش از 2 کیلومتر عمليات پلسازی دانست و با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه مقدمه‌ای برای بهره‌گیری و احیای روش پل‌های صندوقه‌ای پیش‌ساخته در احداث تقاطع‌های غیر‌همسطح بوده است، یادآور شد ارتباط بین ادامه بزرگراه شهید حکیم با بزرگراه فتح و اجرای تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حكيم با بزرگراه شهید لشگری و تامین گردش‌های لازم، از طریق احداث 4 پل اصلی و 7 رمپ جهتی برقرار شده و در ‌نتیجه تقاطع همسطح بزرگراه فتح و بزرگراه شهید لشگری حذف شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین مجموع طول عملیات راهسازی در تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 2 را با احتساب اقدامات انجام شده به منظور تعریض آزادراه تهران- کرج در محل تقاطع با ادامه بزرگراه شهید حکیم، بالغ بر 12 کیلومتر ذکر و اضافه کرد پل‌های ‌اصلی روی آزادراه تهران- کرج و همچنین پل‌جهتی غرب به شمال اين پروژه، از نوع پل‌های صندوقه‌ای بوده و برای احداث این پل‌های سواره‌رو 562 قطعه‌بتنی پیش‌ساخته مورد‌استفاده قرار‌گرفته است؛ دو پل فرعی این تقاطع که به‌منظور ایجاد مسیر دسترسی در شمال آزادراه تهران-کرج و عبور ادامه بزرگراه شهید حکیم از روی خطوط مترو احداث‌ شده‌اند نیز، از نوع عرشه تیر‌بتنی و فلزی بوده و در‌نهایت می‌توان گفت انواع متفاوتی از پل‌های سواره‌رو در قالب اين پروژه‌عمرانی اجرا شده است که طول کلی آنها به حدود 830 متر می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با آزادراه تهران- کرج و همچنین تقاطع غیرهمسطح کاروانسرا‌سنگی 1 علاوه بر تکمیل حلقه‌ بزرگراهی در محدوده غرب پایتخت، کمک‌شایانی به کاهش بار‌ترافیک در محورهای بزرگراهی این محدوده خواهدكرد، یادآور شد تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 2 تا زمان تکمیل ادامه بزرگراه شهید حکیم، ضمن اتصال جاده‌مخصوص و جاده‌قدیم‌کرج و همچنین بخش‌جنوبی بزرگراه شهید حکیم به آزادراه تهران- کرج، کارکردهای متعدد‌ ديگري در‌جهت توزیع‌متناسب ترافیک خواهد‌داشت؛ این تقاطع می‌تواند علاوه بر انتقال ترافیک از سه‌‌راه کاروانسراسنگی به سمت تهران و کرج، گزینه‌مناسبی نیز برای دسترسی به جاده ‌قدیم و جاده مخصوص ‌کرج باشد.

گفتنی است با برگزاری مراسم رسمی آغاز بهره‌برداری از این 3 پروژه مهم عمرانی طی هفته آتی، تعداد پروژه‌های عمرانی به ثمر نشسته در سال 1395 به عدد 10 خواهد رسید.











اخبار مرتبط :



تعداد بازدید: 623


print

rating