08/17/2017 - پنجشنبه 26 مرداد 1396

ورود اعضا

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

افزایش عمر مفید روسازی‌های آسفالتی به 10 سال، سالانه هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در بر خواهد داشت(1395/8/17)

مدیریت شهری پایتخت به دنبال تحقق کیفیت حداکثری در پروژه‌های روسازی‌ آسفالتی و همچنین..


 بیشترین میزان رضایتمندی شهروندان از وضعیت معابر است.

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که در آیین افتتاحیه هشتمین همایش و نمایشگاه قیر و آسفالت ایران سخن می‌گفت، ضمن اعلام مطلب فوق، تضمین کیفیت و دوام روکش آسفالت برای یک دوره 3 ساله از سوی پیمانکاران طرح مرمت بزرگراه‌های شهر تهران را، نقطه آغازی برای افزایش عمر مفید آسفالت در معابر شهر تهران دانست و افزود: این امر به تدریج طی برنامه پنج ساله آتی شهرداری تهران به 5 و نهایتا 10 سال افزایش خواهد یافت تا پروژه‌های روسازی آسفالتی در سال 1400 هجری شمسی، با تضامین قطعی 10 ساله در زمینه کیفیت و دوام به مرحله اجرا برسند؛ ارتقای عمر مفید روسازی‌های آسفالتی به بیش از 10 سال، سالانه هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌های مدیریت شهری را به دنبال دارد.

مهندس علیرضا جاوید، ترویج استفاده از فناوری‌های نوین روسازی را از دیگر راهکارهای افزایش کیفیت معابر دانست و افزود: استفاده از آسفالت موجود در پروژه‌های ترمیم روکش معابر و ترویج فناوری‌های مربوط به بازیافت گرم آسفالت می‌تواند ضمن کاهش 50 تا 60 درصدی تناژ آسفالت مصرفی، دغدغه‌ شهروندان در زمینه ضرورت جلوگیری از سرمایه‌سوزی و هدررفتن منابع شهری را برای همیشه برطرف کند.

مهندس جاوید با اشاره به تحقق 86 درصدی زیرساخت‌های طراحی شده در اسناد توسعه شهر تهران، از رشد این شاخص به مرز 93 درصد تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد و گفت: با تحقق بخش اعظم زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی شهر تهران اعم از بزرگراه‌ها، تقاطع‌های غیرهمسطح، تونل‌ها و شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، تمرکز فعالیت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از احداث زیرساخت‌ها به نگهداشت این سرمایه‌های شهری معطوف خواهد شد.

وی امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و انجمن صنفی تولیدکنندگان آسفالت استان‌های تهران و البرز و همچنین واگذاری امور مربوط به تشخیص صلاحیت و ارزیابی کارخانجات تولید آسفالت گرم به این انجمن را اقدامی موفق و متکی بر مطالعات و بررسی‌های دقیق مدیریتی دانست و افزود: گزارش‌های مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران که بر ارزیابی‌ها و آزمایش‌های دقیق استوار است، افزایش کیفیت پروژه‌های روسازی معابر در نتیجه این تدبیر صحیح مدیریتی را تائید کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تعدیل تدریجی سهم 98 درصدی قیر و آسفالت در پروژه‌های روسازی کشور به وسیله جایگزینی سایر روشها از جمله روسازی بتنی را امری قابل پیگیری دانست و با تاکید بر امکان استفاده از روسازی‌های بتنی یادآور شد: مدیریت شهری تهران در حال اتخاذ تدابیری برای توسعه استفاده از بتن غلتکی در پروژه‌های روسازی، به ویژه در تونل‌ها و ایستگاه‌ها و مسیرهای سامانه اتوبوس‌های تندرو است.

گفتنی است هشتمین همایش و نمایشگاه قیر و آسفالت ایران با هدف گردهمایی و تبادل نظر متخصصان، متولیان و نخبگان صنعت قیر و آسفالت کشور، با موضوع چالش‌های اصلی این صنعت و ارائه راهکارهای اجرایی، به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت سهامی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.






















تعداد بازدید: 225


print

rating