1393/3/13 | 12:06 | 1741 | 0

مدیرگروه پل و بزرگراه های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران:

فاز دوم طراحی پروژه احداث زیرگذر امتداد خیابان استادمعین به خیابان شهیداکبری در حال انجام است

فاز دوم طراحی پروژه احداث زیرگذر امتداد خیابان استادمعین به خیابان شهیداکبری در حال انجام استمدیرگروه پل و بزرگراه های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران از پیشبرد فاز دوم طراحی پروژه احداث زیرگذر امتداد خیابان استادمعین به خیابان شهید اکبری...

همزمان با اجرای گمانه های اکتشافی دقیق از وضعیت و محل قرارگیری معارضات تاسیساتی این پروژه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس میرفاضل نیکزاد ضمن اعلام خبر فوق افزود: نتایج حاصل از حفر گمانه های اکتشافی و بررسی میدانی وضعیت معارضات تاسیساتی در نهایت مشخص می کند زیرگذری که وظیفه اتصال خیابان استادمعین و خیابان شهید اکبری از زیر عرض خیابان آزادی را بر عهده دارد، باید با حفاری و احداث تونل ساخته شود یا به روش پوش و کند(احداث دال بتنی و سپس خاکبرداری لایه های زیرین) به مرحله اجرا درآید.

مهندس نیکزاد با بیان آنکه برقراری ارتباط شمالی- جنوبی خیابان استاد معین و خیابان شهید اکبری با هر روش اجرایی که صورت پذیرد باعث کاهش ترددهای اضافی در خیابان آزادی و میدان آزادی خواهد شد، گفت:  با اجرای زیرگذر مذکور و افزایش ظرفیت معابر شمالی- جنوبی منطقه، از ترافیک کندروهای خیابان آزادی کاسته شده و وضعیت تردد در امتداد بزرگراه یادگارامام(ره) بهبود می یابد؛ ضمن آنکه برقراری ارتباط خیابان استاد معین با محلات شمال خیابان آزادی، سبب خروج این معبر مهم حمل و نقلی از بن بست موجود شده و به این ترتیب رفت و آمد میان محلات مناطق 2 و 9 شهرداری تهران تسهیل خواهد شد.

به گفته مدیر گروه پل و بزرگراه های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، هر چند برخی از معارضات تاسیساتی پروژه زیرگذر امتداد خیابان استاد معین به خیابان شهید اکبری از قبیل لوله های آب با قطر بالا و همچنین لوله های گاز در ابعاد مختلف شناسایی شده اند اما بررسی دقیق تر از طریق حفر گمانه های اکتشافی و استفاده از سیستم رادار نفوذی زمین GPR ادامه دارد. تحلیل هزینه های اجرایی نشان می دهد که روش پوش و کند علی رغم مزاحمت های ترافیکی و نیاز به جابجایی یا تحکیم معارضات یادشده، نسبت به روش اجرای تونلی گزینه ای بهینه و مقرون به صرفه می باشد.

گفتنی است طرح کلی این پروژه علاوه بر برقراری مسیر شمالی- جنوبی در محل تقاطع خیابان های استاد معین و شهید اکبری با خیابان آزادی، دارای 4 مسیر راستگرد به منظور تامین گردش های شرق به شمال، شمال به غرب، جنوب به شرق و غرب به جنوب می باشد. ضمنا با طراحی های انجام شده امکان برقراری ارتباطات شمال به شمال و جنوب به جنوب از طریق ایجاد دوربرگردان فراهم شده است. اجرای این پروژه با توجه به اتصال خیابان استاد معین به خیابان 30 متری جی، سبب ارتقای عملکرد ترافیکی معابر محدوده فوق الاشاره خواهد شد.













rating
به اشتراک گذاری

برچسب ها: معاونت فنی عمرانی سازمان مهندسی

اخبار مرتبط:
  نظرات


| print