1398/5/19 | 09:35 | 176 | 0

تشریح رویکردهای جدید مدیریت شهری در حوزه اقدامات عمرانی

تشریح رویکردهای جدید مدیریت شهری در حوزه اقدامات عمرانیمعاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خواستار انعکاس هر چه بهتر تغییر رویکردهای عمرانی مدیریت شهری شد.

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی که در نشست دورنگاه ارتباطات شهر تهران سخن می گفت، اجرای اقدامات عمرانی با هزینه تمام شده کمتر، سرعت بیشتر و تلاش برای ایجاد مزاحمت کمتر برای شهروندان را از مهمترین شاخص های فعالیت های عمرانی در دوره فعلی مدیریت شهری ذکر و اضافه کرد: مدنظر قرار دادن همین معیارها سبب شد تا پل فلزی کوی نصر که قرار بود براساس برآوردهای اولیه طی یک بازه زمانی 2 ماهه برچیده شود، ظرف 25 روز و بدون وقوع هیچ حادثه ای جمع آوری گردد. 

وی با تاکید بر اینکه تغییر رویکردهای عمرانی مدیریت شهری پایتخت به معنای کاهش یا کند شدن آهنگ توسعه زیرساخت های عمرانی نیست، از فعالیت 70 پروژه مهم عمرانی در چهارگوشه پایتخت خبر داد و گفت: آنچه سبب اهمیت و اثرگذاری بیشتر یک پروژه عمرانی می شود، نه ابعاد آن بلکه ویژگی هایی است که سبب همدلی بیشتر شهروندان با تحولات عمرانی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تلاش برای اجرای پروژه های فاخر، بازگشت فضاهای شهری به قلمرو عمومی و توجه بیشتر به نقطه نظرات شهروندان را از دیگر شاخص های رویکرد عمرانی شهرداری تهران دانست و یادآور شد: احداث میدانگاه شهدای هفتم تیر در مدت زمان کمتر از 2 ماه یا پارکینگ تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگراه کردستان ظرف یک هفته، حاصل استقرار همین رویکرد جدید است؛ اقداماتی که توانسته است با کمترین هزینه اجرایی، بیشترین بازدهی را در جهت افزایش کیفیت زندگی شهروندان داشته باشند.

مهندس صبوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعال سازی ظرفیت های داخلی شهرداری تهران در جهت تولید آسفالت موردنیاز معابر، روکش یک میلیون و 300 هزار مترمربع از سطح معابر پایتخت و همچنین مرمت 37 هزار نقطه خرابی را از دستاوردهای مهم طرح بهسازی معابر شهر تهران برشمرد و با تاکید براینکه اجرای یک میلیون تن آسفالت در قالب این پروژه تا پایان سال جاری هدف گذاری شده است، اجرای این حجم از عملیات مرمت و نگهداشت در سطح معابر شهر تهران را بی سابقه خواند.

وی صرفه جویی 300 میلیارد تومانی در هزینه های طرح بهسازی معابر را، نتیجه اتکا به تولیدات کارخانجات آسفالت شهرداری تهران ذکر و اضافه کرد: قیمت تمام شده آسفالت تولیدی در این واحدها علیرغم افزایش سرسام آور قیمت قیر و سایر نهاده ها، معادل قیمت آسفالت در ابتدای سال 1395 است و بی تردید اجرای چنین طرحی بدون استفاده از ظرفیت این واحدهای تولیدی، آن هم در شرایط اقتصادی فعلی امکان پذیر نبود.










rating
به اشتراک گذاری

برچسب ها: معاونت فنی عمرانی

اخبار مرتبط:
  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.

| print